انواع روش های جراحی زیبایی سینه

روش های کم تهاجمی جراحی زیبایی سینه

لیپوساکشن سینه

جراحی لیپوساکشن به‌عنوان روشی جهت رفع چربی‌های موضعی به کار می رود. لیپوساکشن با استفاده از مکش چربی‌ها را از بدن بیرون می‌سازد. در موقع جراحی سینه لوله‌های نازک و کوچک با سر پهن (کانولا) از طريق برش‌های کوچک وارد بدن مي‌شود و پزشک لوله را زیر پوست حرکت ميدهد تا به منطقه ای برسد که چربی در آن جا جمع شده است بعد از طريق این لوله چربی را از بدن بیرون می‌کشد.

لیزر لیپولیز

لیزر لیپولیز به معنای تخریب بافت چربی با لیزر است که یک روش جدید جهت کاهش میزان چربی زیر پوست است که اکثراً بصورت سرپائی و با بی حسی موضعی طی یک جلسه انجام می‌شود.

روش‌های نسبتاً قدیمی تر جهت رفع چربی موضعی شامل لیپوساکشن, تخریب چربی به کمک امواج التراسونیک یا با تزریق مواد دارویی خاصی به داخل آن (مزوتراپی) یا تاباندن امواج رادیویی (RF) وغیره می‌باشد که هنوز هم به صورت گسترده در تمام دنیا استفاده می‌شود.

از مزایای روش لیزر لیپولیز جمع و سفت تر شدن پوست به‌دلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی و جمع شدگی کلاژن است و همچنین درد تورم وکبودی و برگشت چربی در موضع نسبت به روش لیپوساکشن بسیار کمتر یا ناچیز است.  تابش لیزر در زیر ودر لایه سطحی باعث رفع سلولیت می‌شود.

لیزرلیپولیز

لیزر لیپولیز را برای رفع چربی‌های موضعی زیر پوستی در هر قسمت از بدن شامل صورت غبغب گردن بازو سینه شکم پهلو پشت باسن ران ساق می‌توان بکار برد.

اگر ضخامت چربی زیر پوستی زیاد باشد همزمان لیپوساکشن جهت برداشتن چربی‌های عمیق تر به منظور رفع کامل مشکل انجام می‌شود.

روش انجام لیزر لیپولیز سینه

روش انجام لیزر لیپولیز ابتدا مایع مناسب حاوی ماده بی حسی و منقبض کننده عروق به زیر پوست و بافت چربی تزریق می‌شود. سوراخ‌های ۱تا ۲ میلی‌متری روی پوست ایجاد می‌شود و تحت بی حسی موضعی یک لوله کانولا جاوی فیبر نوری باریک وارد زیر پوست می‌شود. سپس کانولا به آرامی به عقب و جلو حرکت داده می‌شود. نور لیزر به سلول های چربی برخورد کرده وسبب پاره شدن سلول‌های چربی و تخریب سلولی و مایع شدن چربی درون سلول شود. که بعد از آن اگر حجم چربی مایع زیاد باشد این چربی مایع به راحتی با ساکشن با فشار کم خارج می‌شود ولی اگر حجم مایع کم باشد نیاز به ساکشن ندارد و توسط بدن متابولیز شده واز بین می‌رود.

مشاوره سرطان سینه

لیپولیز سینه

به منظور کوچک کردن سینه در مردانی که سینه‌های بزرگی دارند می‌توان با ایجاد بیحسی موضعی از روش لیپولیز با لیزر استفاده نمود، بدین ترتیب طی ۱ الی ۲ ساعت جلسه ی لیپولیز درمانی، بزرگی سینه در مردانی که از جنس چربی است، چربی زیر سینه با لیزر نرم شده و سپس با ابزار مخصوصی چربی از بدن خارج می‌گردد.

کوچک کردن و لیفت سینه با روش‌های غیر جراحی

مزوتراپی

مزوتراپی (Breast mesotherapy) روش کم تهاجمی است که باعث رفع چربی و درنتیجه کاهش اندازه سینه‌ها می‌شود. درمان شامل چندین میکرو تزریق از داروهای شیمیایی و هومیوپاتی، عصاره‌های طبیعی گیاهی استاندارد، ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است که به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند. این دوزهای کوچک از داروها در مناطق هدف برای کاهش چربی سینه استفاده می‌شوند. بسته به نتایج موردنظر فرد ممکن است 10 تا 15 جلسه درمان در فواصل 3 تا 4 هفته نیاز باشد.
منطقه درمان ابتدا بی‌حس می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی و در موارد خاص داروهای هومیوپاتی نیز تهیه‌شده و به پوست بیمار تزریق می‌شوند. تزریق با یک تزریق کننده مخصوص انجام می‌شود. در طول درمان مقادیر کوچک در چند نقطه تزریق می‌شوند.

مزوتراپی سینه


رادیو فرکانسی (آر اف)

این درمان کاملاً غیرتهاجمی است و به سایر روش‌های جراحی زیبایی ترجیح داده شود. نتایج آن بسیار مؤثر و ماندگار است زیرا سلول‌های چربی موجود در عمق پوست هدف اشعه قرار می‌گیرند. این فرم جدید لیپولیز برای افرادی مناسب است که می‌خواهند دو تا پنج سانتیمتر سینه را کوچک کنند و به‌طور هم‌زمان شلی پوست را رفع کنند. هر جلسه رادیو فرکانسی به‌طور کلی حدود 60 دقیقه طول می‌کشد. این روش هیچ درد و یا عوارض جانبی ندارد. این دستگاه روی سطح پوست فشرده می‌شود و به ذرات باردار اجازه می‌دهد تا از طریق بافت به ناحیه مورد نیاز منتقل شوند. لرزش این ذرات با فرکانس بالا باعث تولید گرمای کافی برای کاهش چربی و بازسازی کلاژن می‌شود.         

اغلب افراد بلافاصله به درمان‌های فرکانس رادیویی پاسخ می‌دهند و نتایج را درست پس از اولین جلسه درمان خود مشاهده می‌کنند. جلسه‌های درمانی اغلب باعث می‌شوند نتایج ماندگارتر و واضح‌تر حاصل شوند. این روش درمانی برای استفاده طولانی‌مدت در نظر گرفته می‌شود و جلسات می‌توانند تا زمانی که نتایج موردنظر نشان داده شود ادامه یابند. اگرچه آر اف روشی ایمن است اما توصیه‌شده است که زنان باردار و همچنین کسانی که در معرض بیماری‌های پوستی مانند التهاب پوست قرار دارند از درمان خودداری کنند.

مشاوره سرطان پستان

هایفوتراپی

هایفو روش غیر جراحی بالا کشیدن پوست است و یکی از بهترین روش‌های درمانی است. این روش می‌تواند به‌طور دائمی برای کاهش چربی‌های سینه مورداستفاده قرار گیرد. در این روش انرژی آکوستیک در عمق 8 میلی‌متری متمرکز می‌شود و سلول‌های چربی را از بین می‌برد. فرکانس بالا موج اولتراسوند موجب گرم شدن پوست می‌شود و به‌طور مؤثر سلول‌های چربی را از بین می‌برد و باعث سفت شدن سینه می‌شود. سلول‌های چربی تحت درمان قرارگرفته از طریق فرآیندی طبیعی از طریق سیستم لنفاوی از بین می‌روند. این روند حذف چربی تا 3 ماه پس از درمان ادامه می‌یابد.
دستگاه هایفو بر روی پوست قرار می‌گیرد و در حدود 2 دقیقه نگه‌داشته می‌شود. این عمل 3 بار در هر منطقه تکرار می‌شود. به‌طور کلی، پس از یک جلسه درمان با هایفو نتایج عالی حاصل می‌شود. یک جلسه درمان اضافی نیز ممکن است 8 یا 12 ماه پس از اولین جلسه درمانی انجام شود. هایفو روشی کاملاً غیرتهاجمی است و به همین دلیل هیچ مشکل و عارضه‌ای وجود ندارد. شما سریعاً می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید.

کوچک کردن سینه‌ی مردان (ژنیکوماستی)

ژنیکوماستی یا بزرگی بیش از حد سینه‌ها، مشکلی است که ممکن است در هر سنی برای مردان ایجاد شود. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد. در صورتی که بزرگی بیش از حد سینه‌ها با ورزش و رژیم غذایی یا دارودرمانی برطرف نشود، عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ژنیکوماستی را انجام می‌دهد. در این جراحی، چربی‌ها و یا بافت‌های اضافی سینه توسط لیپوساکشن یا با برش جراحی، برداشته می‌شوند. برش‌های جراحی، نزدیک به‌ هاله‌ی تیره رنگ نوک سینه ایجاد می‌شوند و به همین علت، جای زخم جراحی به خوبی از نظر پنهان می‌شود. این عمل در حدود یک ساعت طول می‌کشد و بیمار به مدت یک یا دو هفته ریکاوری را باید پشت سر بگذارد.

 بیشتر بدانید: جراحی بالا کشیدن سینه

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع