چند سوال رایج در رابطه با جراحی سینه

چند سوال رایج در رابطه با جراحی سینه (Breast surgery)، که برای بر طرف نمودن شبهات، یا به دست آوردن آگاهی لازم پرسیده می‌شود. در صورت اطلاع داشتن در این زمینه می‌توان از عوارض جدی پروتز سینه در امان ماند.

پاسخ به چند سوال رایج درباره پروتزسینه

جراحی سینه | سوالات جراحی سینه

سوال‌های رایجی که در این زمینه پرسیده می‌شود شامل مدت زمان ماندگاری پروتزها، محدودیت پروتز سینه در بارداری و شیردهی، عوارض پروتز سینه، علت تعویض پروتز سینه، سایز مناسب اتتخاب پروتز سینه، احتمال سفت شدن پروتزها، موارد منع جراحی پروتز سینه، محل برش‌های جراحی، احتمال سرطان سینه با پروتز و... می‌باشد.

مدت زمان ماندگاری نتيجه عمل جراحي پروتز سينه چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری نتیجه پروتز سینه به متغيرهاي متعددي بستگی دارد. نسل جديد پروتزها محکم تر بوده و ماندگاري آنها نسبت به پروتزهاي قديمي بيشتر است و تا وقتي مشکلي ايجاد نشود نياز به تعويض پروتز نيست.

جراحی پروتزسینه

آیا محدودیت پروتز سینه در بارداری وجود دارد؟

اگر شما پس از عمل جراحي گذاشتن پروتز سينه، باردار شويد، بافت سينه‌ي شما بزرگ شده و پوست نيز به دنبال آن کشيده مي‌‌شود. در نهایت پس از اتمام این دوره همه چیز به حالت عادی خود بر می‌گردد. پيش‌ بيني اين که چه ميزان اين تغييرات رخ مي‌‌دهد غير ممکن است ولي حجم پروتز سينه در طي اين عمليات به همان اندازه باقي خواهد ماند.

پيش‌ بيني اين که چه ميزان اين تغييرات رخ مي‌‌دهد غير ممکن است ولي حجم پروتز سينه در طي اين عمليات به همان اندازه باقي خواهد ماند.

پروتزسینه و بارداری

پروتز سینه باعث ایجاد مشکل در شیردهی نمی‌شود. در صورتی که در دوره شیردهی هستید بهتر است پروتز سینه زیر دیواره عضلانی قرار بگیرد. به هیچ عنوان پروتزهاي آب نمکي و پروتزهاي سيليکوني به داخل شیر مادر یا بدن نشت نخواهد کرد. لايه‌‌هاي پوشش خارجي و داخلي اين پروتز مانع از نشست مواد درونی آن به خارج خواهند شد.

عوارض جراحی پروتز سینه چیست ؟

در صورتی که جراحی پروتز سینه توسط یک جراح ماهر انجام شود عوارضی نخواهد داشت. برخی عوارض می‌تواند شامل عفونت، سوزش، خونمردگی، خونریزی، بی حسی، انقباض کپسولی، پارگی پروتز، جابه‌جا شدن پروتز باشد که در صورت انتخاب پروتز سینه خوب که توسط یک جراح با تجربه انجام شود این عوارض به حداقل می‌رسد.

عوارض پروتزپستان

علت تعویض پروتز سینه چیست؟

در صورت اصابت ضربه، تصادف و ... چنانچه پروتز پاره شود باید پروتز تعویض گردد. همچنین پروتزهایی که هم اکنون در بازار وجود دارد از نوعی می‌باشد که نیاز به تعویض ندارد و مانند گذشته نیست که نیاز به تعویض داشته باشد.

مشاوره سرطان سینه

سایز مناسب اتتخاب پروتز سینه

سایز اصلی سینه و سایز دلخواه بیمار دو عامل مهم در انتخاب پروتز مناسب می‌باشد. سایز اصلی سینه خود فرد بسیار مهم تر است، زیرا ظاهر سینه بعد از جراحی، نباید از حالت طبیعی خارج شود.

احتمال سفت شدن پروتزها بعد از عمل وجود دارد؟

احتمال سفت شدن پروتز و یا تغییر شکل آن وجود دارد، که البته این مورد در ۱۰ درصد بیماران ممکن است مشاهده شود. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، جراحی دیگری جهت رفع این مشکل انجام خواهد شد.

احتمال پاره شدن پروتزسینه

موارد منع جراحی پروتز سینه کدام است؟

چنانچه در قسمتی از بدن عفونت وجود دارد، یا خانم‌هایی که مبتلا به سرطان سینه هستند، دوران بارداری را به تازگی گذرانده باشد یا در دوران شیردهی هستند جراحی سینه به تعویق می افتد.

مکانی که برش های جراحی زده می شود کجاست؟

در جراحی پروتز سینه، برش سینه هم در زیرسینه‌ها و هم زیر بغل زده می‌شود. اما در صورتی که لیفت سینه و برش سینه همزمان با هم انجام شود برش به صورت یک هاله دور سینه زده می‌شود.

مشاوره سرطان پستان

آیا احتمال سرطان سینه با پروتز وجود دارد؟

خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر ارتباط سرطان سینه با پروتز سینه نبوده است. جنس مواد به کار رفته در پروتزها سرطان­‌ زا و خطرناک نمی­‌باشند. همچنین بعلت محل قرارگیری پروتز در زیر بافت پستان امکان تشخیص زود هنگام سرطان پستان وجود دارد و پروتز مانع تشخیص زودهنگام سرطان نیز نمی‌­شود.

 بیشتر بدانید: روش های جراحی سینه

 دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع