طب سنتی و سرطان سینه

آشنایی با طب سنتی و سرطان سینه

سرطان پستان رایج‌ترین نوع سرطان بدخیم در زنان است و این بیماری روند رو به رشدی در دهه‌ اخیر داشته است. در مورد طب سنتی و سرطان سینه (Traditional medicine and breast cancer) می‌توان به این نکته اشاره کرد که با مصرف داروها احتمال پیشگیری از سرطان پستان وجود دارد. در واقع محصولات طبیعی، به ویژه محصولات گیاهی، سال هاست برای درمان سرطان مورد استفاده قرار گرفته اند. بنابراین همچنان تلاش برای کشف درمان‌های جدید به ویژه درمان‌های با منشاء گیاهی وجود دارد.

طب سنتی و سرطان سینه

طبق نظریه‌ی طب سنتی، علت بروز تمام سرطان‌ها افزایش ماده ای به نام سودا در بدن است، وقتی مقدار سودا در بدن زیاد شود، بنا به شرایط جسمی فرد ممکن است باعث ایجاد سرطان در اعضای مختلف بدن شود.

در درمان سرطان سینه با روش طب سنتی لازم است در ابتدا مزاج بیمار شناخته شود و سپس با گیاهان دارویی و انجام بادکش‌های گرم و خشک به درمان بیماری پرداخت. این عقیده که با روش طب سنتی می‌توان سرطان را درمان کرد، اشتباه است؛ چرا که در بسیاری از مواقع طب سنتی تنها تکمیل کننده طب رایج است.

مشاوره سرطان سینه

از نظر طب سنتی درمان راحتی برای سرطان سینه وجود ندارد، اما توصیه کلی این است که بیماران با ادامه‌ی درمان معمول خود با مشورت پزشک از بعضی داروهای گیاهی مناسب و مواد سودازا استفاده کنند.

این بیماران نباید هرگز درمان پزشکی و دارویی خود را کنار بگذارند و تنها از داروهای گیاهی مصرف کنند. این اقدام بسیار خطرناک است و به سلامت آنان آسیب می‌رساند.

درمان سرطان سینه با طب سنتی

طبق نسخه‌های طب سنتی گیاهان دارویی از جمله بارهنگ، افتیمون، جعفری، انار، زیتون و انگور برای بهبود وضعیت سرطان‌ها از جمله سرطان سینه نقش به‌سزایی دارند.

درمان سرطان سینه با طب سنتی

درمان سرطان سینه با طب سنتی | سرطان سینه | طب سنتی

فراورده‌های زنبور عسل از جمله عسل، بره موم، گرده گل، ژل رویال علاوه بر مفید بودن برای سایر بیماری‌ها خواص مفید دیگری برای بهبود وضعیت انواع بیماری‌های سرطانی از جمله سرطان سینه را نیز داراست، و می‌تواند قوای جسمانی فرد مبتلا به سرطان را افزایش دهد تا مقاومت خوبی در برابر سایر درمان‌های پزشکی داشته باشند.

با وجود اینکه هنوز درمان سرطان سینه با بره موم به طور قطعی به اثبات نرسیده است اما به نقل از افراد مبتلا به سرطان، مصرف مداوم بره موم در کاهش سلول‌های سرطانی مفید بوده است.

رازیانه گیاهی است که در تمام فصول سال می‌توان آن را به صورت دمنوش نوشید. علاوه بر خاصیت آن بر افزایش شیر مادر می‌تواند در پیشگیری از سرطان سینه مفید باشد. این گیاه طبیعی است و دارای مقادیری استروژن است به همین دلیل برای جلوگیری از ابتلاء به سرطان سینه و همچنین جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی نیز بسیار مفید است. اما خوردن رازیانه به مقدار زیاد برای خانم‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

درمان سرطان سینه با گیاهان دارویی

مارچوبه مهمترین گیاه در پیشگیری و بهبود وضعیت سرطان‌های مختلف است. براساس تحقیقات انجام گرفته در کشورهای اروپایی، برخی معتقدند که این گیاه اثرات معجزه آسایی بر توقف رشد سلول‌های سرطانی در بدن بیماران دارد. هر چند این نظرات تاکنون به طور کامل به اثبات نرسیده است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این گیاه در درمان و کاهش فعالیت سلول‌های سرطانی غدد لنفاوی مؤثر بوده است.

در مورد مصرف هر داروی گیاهی برای درمان سرطان سینه بهتر است مشاوره‌ای در این زمینه با پزشک خود داشته باشید تا در کنار درمان پزشکی، برای بهبود قوا و وضعیت جسمانی خود و کاهش سلول‌های سرطانی سینه از مزایای طب سنتی هم بهره‌مند شوید.

مشاوره سرطان پستان

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع