قیمت و هزینه عمل پروتز سینه

قیمت و هزینه عمل پروتز سینه

زیبایی سینه‌ها علاوه بر سایز سینه به عوامل مختلف دیگری ربط دارد. یک متخصص جراحی زیبایی می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های جدید و مطمئن، نیاز بانوان به داشتن سینه‌هایی خوش فرم و متناسب و زیبا را برآورده کند و متناسب با آن قیمت عمل زیبایی سینه و بلاخص هزینه عمل پروتز سینه را به بیمار اعلام نماید.

انواع عمل جراحی سینه یا ماموپلاستی (Mammoplastyبه طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود: بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه و اصلاح فرم سینه. عمل اصلاح فرم سینه نیز به نوعی برای زنانی که قصد برداشتن بخشی از سینه خود دارند، مانند افراد مبتلا به سرطان سینه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتز سینه یکی از روش های اصلاح فرم سینه می‌باشد.

قیمت انواع عمل زیبایی سینه | هزینه پروتز سینه

هزینه پروتز سینه | هزینه جراحی زیبایی سینه

 

اگر از فرم سینه خود راضی نیستید و فکر می‌کنید انواع عمل جراحی کاهش حجم سینه یا بزرگ کردن سینه برای شما مناسب نیست، بهترین راه استفاده از روش پروتز سینه است. پروتز سینه یک فرم مصنوعی است که به سینه‌ها شکلی طبیعی می‌بخشد. تصمیم گیری درباره انتخاب نوع پروتز سینه امری بسیار شخصی است، این موضوع بستگی به تمایلات و احساسات فرد، شیوه زندگی، بودجه فرد و هزینه پروتز سینه و فاکتورهای دیگر دارد. ممکن است فرد، ترجیح دهد به جای عمل جراحی از پروتزهای موقت استفاده کند که در این صورت قیمت پروتز سینه بسیار کمتر خواهد بود.

قیمت جراحی پروتز سینه | قیمت پروتز سینه

عمل بزرگ کردن سینه در واقع همان جراحی جای گذاری پروتز سینه است که با قرار دادن پروتز های از جنس‌ها و برندهای مختلف انجام می‌شود. در عمل بزرگ کردن سینه، جراح پلاستیک بسته به شرایط سینه ی فرد، سایز مناسبی از پروتز را در زیر یا بر روی عضله ی سینه توسط برش‌های جراحی قرار می دهد. انجام عمل بزرگ کردن سینه در زنانی که دارای سینه‌های کوچک، نامتقارن، تحلیل رفته بر اثر ضربه یا بیماری هستند، انجام می‌شود. به جز موارد بیماری، ایجاد سایز دلخواه دلیل اصلی جراحی عمل بزرگ کردن سینه در خانم‌ها می‌باشد. انتخاب سایز مناسب در عمل بزرگ کردن سینه باید با توجه به شرایط بدنی فرد و راحتی پس از عمل انجام شود. انجام عمل پروتز سینه حتما باید توسط جراح پلاستیک و با بیهوشی در مراکز تخصصی زیبایی صورت پذیرد.

انواع پروتز سینه

امروزه پروتز سینه در اشکال و سایزها و رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند. پروتزها می‌توانند با لباس های معمولی به صورت موقتی پوشیده شوند یا تحت عمل پروتز سینه به صورت دائمی در بدن فرد قرار داده شوند که در این صورت قیمت عمل پروتز سینه بیشتر خواهد بود. پروتز گذاری ماندگاری بالایی دارد اما بعد گذشت حدود ۱۰ سال، فرد باید مجددا این عمل را تکرار کند زیرا این عمل به ترمیم نیاز دارد و پس از این مدت باید به انجام ماموگرافی و سونوگرافی برای تشخیص و پیشگیری از سرطان اقدام نماید.

انواع پروتزسینه | هزینه عمل زيبايي سينه زنان

پروتزهای موقت

پروتز موقت، ماده ای نرم یا پفکی است که به زیر لباس چسبانده و پوشیده می شوند. این پروتزها از موادی ساخته می شوند که در تماس با پوست بدن، حساسیت ایجاد نمی‌کنند و به صورت موقتی و در هر زمان که فرد مایل باشد، به سینه‌ها فرم بهتر و متناسب تری می دهد.

پروتزهای دائم

پروتزهای دائم به صورتی طراحی شده‌اند که هم فرم سینه را اصلاح نموده و حجم و طرز قرار گرفتن سینه را به سینه‌های طبیعی نزدیک می‌کنند. پروتزهای دائم سینه از سیلیکون، فوم یا مواد دیگر ساخته می‌شوند. برخی از انواع پروتزهای دائم در خارج از کشور مستقیماً توسط چسب‌های مخصوص بر روی پوست سینه چسبانده می‌شوند. اما انواع دیگری از پروتزهای دائم وجود دارد که به دو صورت زیر عضلات یا روی عضلات تزریق می‌شود.

مشاوره سرطان سینه

انواع پروتزهای دائم سینه

۱- پروتز های سیلیکونی

این پروتزها به دو نوع گرد یا قطره اشکی می‌باشند. پروتزهای گرد بیشتر برای افرادی که فرم طبیعی سینه خودشان مناسب است و تمایل به داشتن سینه هایی بزرگتر از حد نرمال دارند، یا افرادی که دچار چرخش یا پارگی پروتز شده اند استفاده می‌شود. برعکس، پروتزهای قطره اشکی بیشتر برای افرادی که از لحاظ طبیعی سینه‌هایی تخت و بدون بافت نرم داشته و تمایل به داشتن سینه‌هایی طبیعی دارند استفاده می‌شود. همچنین افرادی که دچار عدم تقارن، دفرمگی سینه، یا پتوز قسمت پایینی سینه هستند از پروتزهای قطره اشکی باید استفاده نمایند. امروزه، بیماران می‌توانند از بین قوام‌های مختلفی برای ایمپلنت‌های سیلیکونی یکی را انتخاب کنند. غلظت ایمپلنت‌های سیلیکونی می‌تواند متغیر باشند. هر چه ایمپلنت سیلیکونی سیال‌تر باشد، معمولاً ایمپلنت نرم‌تر است.

۲- پروتزهای آب نمکی یا سالین

ایمپلنت­های سالین با محلول آب نمک پر می‌­شوند، این محلول آب به طور ایمن توسط بدن جذب می‌­شود و ضرری برای سلامتی ندارد. در صورت استفاده از پروتزهای آب نمکی، هزینه عمل سینه کمتر خواهد بود و برش های کوچکتری روی سطح سینه زده خواهد شد. اما این نوع پروتزها، در صورت لمس شدن حالت غیر طبیعی تری داشته و ماندگاری کمتری دارند.

پروتزهای آب نمکی یا سالین | هزينه عمل پروتز سينه

مزایا و معایب پروتز آب نمکی با سالینی

ایمپلنت های سالین به دلیل قابل اطمینان بودن، راحتی و ایمنی به عنوان محلول اسمزی شناخته شده­اند. برخی از زنان ایمنی بالایی را که ایمپلنت‌­های سالین دارند دوست دارند. آنها همچنین از تشخیص سریع ایمپلنت های سالین نیز راضی هستند. وقتی ایمپلنت سالین پاره می­شود، فقط باد می­کند و به طور ایمن توسط بدن جذب می­‌شود.

یکی دیگر از مزایای کاشت ایمپلنت سالین این است که می­‌توان آنها را پس از قرار دادن در بدن پر کرد. این بدان معناست که ایمپلنت سالین را می‌­توان از طریق یک برش بسیار کوچکتر وارد بدن کرد و سپس پر کرد. این به جراح این امکان را  نیز می­دهد که ببیند ایمپلنت در زیر بافت سینه چگونه به نظر می‌رسد و سپس پر کرده و تنظیم کند.

مشاوره سرطان پستان

مزایا و معایب پروتز سیلیکونی

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت سیلیکونی این است که حرکت می­کند و مانند بافت طبیعی است. به این دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از انواع ایمپلنت‌های سیلیکونی، ایمپلنت­‌های پایدار می‌­باشند. این ایمپلنت‌­ها هنگام پاره شدن بدلیل ساختار منسجمشان بهم می­‌چسبند و باعث خونریزی در بدن نمی­‌شوند.

یکی از مواردی که باید در نظر گرفت این است که ایمپلنت‌های سیلیکونی از قبل پر شده‌اند. این بدان معناست که جراحان برای قرار دادن ایمپلنت‌ها به برش بزرگ‌‌تری نیاز دارند، بنابراین برش معمولی که برای ایمپلنت‌های سیلیکونی استفاده می‌شود، برش زیر پستانی است، برشی که در زیر چین سینه پنهان است. همچنین تشخیص اینکه آیا ایمپلنت سیلیکونی پاره شده است مشکل است، بنابراین بسیار توصیه می‌شود که بیماران هر چند سال یکبار MRI انجام دهند.

هزینه پروتز سینه | قیمت پروتز دائمي سينه

اشتراکات ایمپلنت سالین و سیلیکونی

ایمپلنت‌­های سیلیکونی و سالین هر دو در اشکال و اندازه‌­های مختلفی تولید می­‌شوند. (گرد، قطره اشک، با برجستگی بالا، برجستگی کم)  تمامی این فاکتورها را می­‌توان برای هر دو نوع ایمپلنت اعمال کرد. به استثنای برخی موارد، ایمپلنت­‌های سیلیکونی و سالین را می‌توان با استفاده از برش­‌های یکسانی در بدن قرار داد.همچنین هر دو نوع می‌­توانند هم زیر و هم روی عضله قفسه سینه قرار گیرند.

در مورد احتمال پارگی ایمپلنت‌های سالین یا سیلیکونی بحث­‌های مختلفی وجود دارد، اما به طور کلی ایمپلنت­‌های مدرن فوق العاده بادوام و انعطاف‌­پذیر هستند. عوامل متعدد دیگری مانند بافت ایمپلنت وجود دارد که ممکن است خطر پارگی را افزایش دهد، اما بیشتر به مراقبت بیمار بستگی دارد.

مطالب بیشتری برای یادگیری در مورد کاشت سالین و سیلیکون وجود دارد، و بهترین فردی که می­تواند به شما آموزش دهد یک جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره است که سال­ها تجربه در زمینه جراحی پلاستیک دارد. دکتر علی حجت مفتخر است که با ارائه گزینه­‌های متعدد شما را در انجام پروتز سینه راهنمایی کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای تعیین وقت مشاوره با دفاتر ما تماس بگیرید.

هزینه عمل زيبايي سينه زنان | هزينه عمل سينه زنان

قیمت عمل بزرگ کردن سینه چقدر است؟

علاوه بر نوع پروتز انتخابی و هدف از انجام عمل جراحی سینه، روش قرار دادن پروتز سینه نیز در قیمت عمل بزرگ کردن سینه مؤثر است.

به علاوه مهارت پزشک متخصص عمل جراحی سینه و زیبایی و خدمات ارائه شده از سوی کلینیک نیز در قیمت عمل سینه تأثیر دارد. قیمت عمل بزرگ کردن سینه، متاثر از سایز پروتز، جنس و برند پروتز، دستمزد جراح متخصص و هزینه‌های جانبی دیگری چون هزینه‌ی بیمارستان یا کلینیک، داروها، ویزیت‌ها و مراقبت‌های بعد از جراحی می‌باشد که همگی از شهر به شهری دیگر و از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. دوره ی نقاهت عمل بزرگ کردن سینه بین پنج روز تا یک هفته خواهد بود و فرد باید استراحت مطلق داشته باشد.

هزينه عمل پروتز سينه | قیمت عمل سینه

آیا باید عمل جراحی سینه را به بعد از زایمان موکول نمود؟

با وجود آنکه عمل پروتز سینه به صورتی انجام می‌شود که به بافت‌های تجمع شیر در نیپل آسیبی وارد نشده و تنها برش کوچکی بر روی سینه زده می‌شود، اما پزشکان توصیه می‌کنند برای راحتی بیشتر، این عمل را به بعد از زایمان و دوران شیردهی موکول نمایید. بارداری، کاهش و افزایش وزن بر ماندگاری عمر پروتز بسیار موثر هستند. اگر از سایز سینه ی خود راضی هستید و فقط به خاطر نظر دیگران در مورد اندام خود، می‌خواهید عمل پروتز سینه را انجام دهید، بهتر است که بیشتر فکر کنید، با دید مثبت به اندام خود نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا انجام چنین عملی ضرورت دارد ؟

پروتز سینه بعد از زایمان | هزینه جراحی سینه

مدت زمان کم عمل با کمترین دوره نقاهت

یکی از جنبه‌­های عمل بزرگ کردن سینه که اغلب بیماران را شگفت‌­زده می­‌کند این است که در بیشتر موارد، عمل جراحی کمتر از 90 دقیقه طول می‌­کشد. برای اکثریت زنان قریب به اتفاق، عمل بزرگ کردن سینه یک روز است و بیماران چند ساعت پس از عمل ترخیص می­‌شوند. بهبودی بعد از عمل نیز سریع می­‌باشد و درد پس از عمل اغلب کاملاً قابل کنترل است. با پیروی از دستورالعمل‌های بعد از عمل و برنامه دارویی، سینه‌ها معمولاً بدون نیاز به ماساژ، به خودی خود بهبود یافته و به شکل طبیعی خود در می‌آیند. در دوره نقاهت عمل پروتز سینه بعد از جراحی همان 7 روز اول، بیمار قوای بدنی و انرژی خود را به دست خواهد آورد. توصیه می‌شود در این مدت بیمار از ورزش، فعالیت زیاد و سنگین و کار کردن پرهیز کند. پیشنهاد می‌شود که بیماران به مدت 6 هفته مراقبت­‌های کافی را انجام داده و پس از پایان 6 هفته به تمام فعالیت‌های عادی بازگردند.

 بیشتر بدانید: جراحی بالا کشیدن سینه

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی سرطان پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع