در چه سنی می توان جراحی پروتز سینه انجام داد

جراحی زیبایی سینه | عوارض جراحی زیبایی سینه

چندین نوع جراحی زیبایی سینه وجود دارد که هر خانم متناسب با نیاز خود یک مورد را انتخاب می‌کند. جراحی بزرگ کردن، کوچک کردن و لیفت سینه (Mastopexy) از جراحی‌های محبوب زنان است.

جراحی زیبایی سینه برای چه کسانی ممکن نیست؟

جراحی سینه برای دختران زیر 18 سال مجاز نیست. برای سایر زنان که مشکل خاصی از لحاظ سلامتی نداشته باشند محدودیت خاصی وجود ندارد.

سن جراحی سینه | سن پروتزسینه

در چه مواردی از پروتز سينه استفاده مي شود؟

  • تمايل فرد برای بزرگ كردن اندازه سینه
  • اصلاح ناهنجاري مادرزادی سينه كه در آن يك يا هر دو رشد كافي نداشته اند. اصلاح تفاوت اندازه سينه‌ها
  • اصلاح و كاهش سايز سينه به دنبال بارداری و شيردهی يا كاهش وزن شديد
  • برای بازسازی سينه به دنبال جراحي مانند سرطان سينه يا ترما

محدودیت های سنی برای جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه یکی از جراحی‌های محبوب در عصر حاضر است. مدلینگ به سمت بزرگتر جلوه دادن سینه ها می‌رود و بسیاری از نوجوانان و جوانان به همین دلیل از سایز سینه‌های خود راضی نبوده و درخواست عمل‌های پروتز سینه را دارند. اما نکته ای که بسیار باید به آن توجه شود این است که عمل‌های زیبایی سینه در افراد زیر 18 سال مجاز نیست و حتی اگر فرد در این زمینه اصرار داشته باشد باید سینه‌ها تا سن 18 سالگی رشد کنند و پس از آن می توان عمل‌های جراحی را انجام داد. بهتر است سعی شود نوجوانان مجاب شوند چرا که لزومی برای این گونه جراحی‌ها در سنین پایین وجود ندارد. البته اگر پروتزی که برای عمل انتخاب می‌شود از نوع سیلیکونی باشد زیر 22 سالگی انجام نمی‌شود.

مشاوره سرطان سینه

به جز عمل پروتز عمل‌های زیبایی دیگری نیز انجام می‌شوند. به عنوان مثال عمل لیفت سینه که موجب بالا کشیدن سینه و خوش فرم شدن آن می‌شود نیز در زنان با سنین بالاتر انجام می‌شود. اصولا این عمل جراحی در سنین بالای 30 سال دیده می‌شود چرا که تا قبل از این سن افتادگی سینه دیده نمی‌شود و ضرورتی برای عمل وجود ندارد.

جراحی لیفت سینه | لیفت سینه

جراحی زیبایی سینه | بهترین سن جراحی زیبایی سینه | جراحی سینه

آیا جراحی زیبایی سینه در دوران بارداری مشکل ساز است؟

هنگام بارداری بدن از انواع هورمون‌ها پر می‌شود. این هورمون‌ها باعث تحریک غدد و مجاری شیر شده و سینه ها شروع به رشد می کنند تا همه شیرهای دریافتی را در خود جای دهند. این رشد پوست سینه‌ها را گسترش می‌دهد. بعد از به دنیا آمدن کودک و پایان شیردهی، پوست کشیده شده سعی می‌کند به حالت عادی برگردد و حجم بافت سینه کمی کاهش یابد. چگونگی پاسخ سینه‌ها در این شرایط بستگی به میزان کشیده شدن سینه‌ها و میزان بافت سینه دارد. خبر خوب این است که زنان دارای پروتز سینه تمایل به تغییراتی دارند که شدید نیست زیرا پروتز باعث حفظ حجم در سینه می‌شود و در دوران بارداری تغییری نمی‌کند.

برخی از خانم‌های دارای پروتز سینه متوجه می‌شوند که پوست آنها کمی بیشتر کشیده می‌شود. این اتفاق برای همه خانم‌ها رخ نمی‌دهد. اما به راحتی با انجام لیفت سینه می‌توان آن را بهبود بخشید.

شیردهی بعد از پروتز پستان | پروتز سینه

بارداری بلافاصله بعد از جراحی زیبایی سینه مجاز است؟

اگرچه توصیه نمی شود طی چند هفته پس از جراحی بزرگ کردن سینه باردار شوید اما باردار شدن پس از بزرگ شدن سینه نباید تأثیر منفی بر روی جراحی یا سینه داشته باشد.

آیا جراحی زیبایی سینه در دوران شیردهی خطرناک است؟

یکی از دغدغه های مهم خانم ها بعد از عمل‌های جراحی زیبایی سینه نگرانی برای شیردادن بچه است. به همه زنانی که می‌خواهند این جراحی ها را انجام دهند توصیه می شود آن را به بعد از بارداری و شیردهی موکول کنند چرا که در هر صورت ممکن است در این دوران سینه‌ها تغییراتی کنند و عمل های جراحی دیگری نیاز باشد اما در بیشتر خانم ها این عمل‌ها مانع از شیر دادن نمی‌شوند.

پروتزها زیر غدد سینه قرار می‌گیرند و به هیچ عنوان نمی‌توانند راه مجاری شیر را ببندند. البته برخی خانم‌ها به طور کلی ممکن است توانایی شیردهی نداشته باشند و قبل از عمل نیز بچه‌دار نشده باشند تا در این مورد مطمئن شود. لذا ممکن است این افراد تصور کنند عمل جراحی موجب این مشکل شده است ولی این موضوع درست نیست.

مشاوره سرطان پستان

برخی خانم ها نیز نگرانند که سیلیکون از طریق سینه مادر وارد بدن کودک شود که این موضوع نیز اثبات نشده و هیچ مطالعه ای این موضوع را نشان نمی‌دهد و در شیر مادرانی که پروتز سیلیکونی داشته اند، سیلیکون یافت نشده است.

توصیه می‌شود عمل لیفت سینه حتما بعد از شیردهی انجام شود چرا که شیردهی خود می‌تواند از دلایل افتادگی سینه‌ها باشد و با شیردهی نتیجه جراحی کاملا از بین خواهد رفت.

اعصاب اطراف نوک سینه‌ها نقش مهمی در شیردهی دارند. احساس شیر خوردن کودک روی سینه باعث افزایش سطح هورمون‌های پرولاکتین و اکسی توسین می‌شود. پرولاکتین تولید شیر مادر را تحریک می‌کند در حالی که اکسی توسین باعث تحریک بیشتر می‌شود. اگر این اعصاب آسیب ببینند احتمالا شیردهی دچار مشکل می‌شود. این مشکل ممکن است در عمل کوچک کردن سینه مشاهده شود.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع