جراحی کوچک کردن سینه | کوچک کردن سینه

از نظر فیزیکی حمل سینه‌های بزرگ در زنان سبب خستگی، تغییر شکل فرم شانه و گردن و درد پشت و گردن می‌شوند؛ جراحی کوچک کردن سینه (Mammoplasty) یک عمل ترمیمی زیبایی پلاستیک است، جراحی کوچک کردن سینه با حذف پوست، چربی و بافت اضافی سینه قابل انجام است. هدف از جراحی کوچک کردن سینه خانم‌ها ایجاد تناسب بین سایز سینه با سایر اندام‌های بدن است.

ماموپلاستی | جراحی کوچک کزدن سینه

کوچک کردن سینه | جراحی کوچک کردن سینه | لیپوساکشن سینه

مشاوره کوچک کردن سینه

پیش از تعیین وقت جراحی کوچک کردن سینه، لازم است با جراح، جهت مشاوره ملاقات کنید. طی این ملاقاتِ اولیه، جراحتان بررسی می‌کند آیا این جراحی برایتان مناسب است یا خیر. اول معاینه می‌شوید تا جراح مطمئن شود از نظر جسمی جراحی خطری برایتان ندارد. اگر سنتان بالای 40 سال باشد شاید به ماموگرافی نیاز داشته باشید تا اطمینان حاصل شود پیش از جراحی بافت غیر عادی در سینه وجود نداشته باشد. وقتی آزمایش‌های پزشکی انجام گرفت و ممنوعیت دارویی و پزشکی وجود نداشت، آن وقت فرآیند جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند انجام بگیرد.

انواع برش های جراحی کوچک کردن سینه

  • برش حلقوی در اطراف آرئولا (پوست قهوه‌ای رنگ اطراف نوک سینه)
  • برش حلقوی به شکل سوراخ کلید یا به شکل راکت اطراف آرئولا و ادامه برش به‌صورت عمودی به سمت بالای سینه
  • برش به‌ صورت T برعکس

انواع برش جراحی سینه | عمل كوچك كردن سينه زنان

مراحل جراحی کوچک کردن سینه

برای جراحی کوچک کردن سینه خانم‌ها به طور معمول برش‌هایی روی سینه‌ها ایجاد شده و سپس چربی‌ها از طریق آن خارج می‌شوند. در برخی موارد چربی‌های اضافی با لیپوساکشن خارج می‌شوند چنانچه اندازه ی بزرگ سینه‌ها فقط ناشی از بافت چربی باشد و نیازی به برداشتن پوست‌های اضافی نباشد، لیپوساکشن به تنهایی برای جراحی کوچک کردن سینه بکار می‌رود. تکنیکی که برای کوچک کردن سایز سینه بکار برده می‌شود می‌تواند به وسیله ساختار سینه‌ها، شرایط هر شخص، اینکه تا چه حد و اندازه سینه کوچک شود، اولویت‌های شخصی‌تان و پیشنهاد جراح مشخص شود.

همه برش‌ها قبل از عمل جراحی علامت گذاری می‌شوند و جزئیاتی قبل و بعد از عمل به بیمار توضیح داده می‌شود. روش‌های متفاوتی برای اینکه فرآیند جراحی چگونه انجام گیرد وجود دارد، اما انتخاب آن براساس ارزیابی شرایط، اولویت‌ها و امکانات انجام می‌گیرد.این تفاوت‌ها شامل راه‌های برش دادن، بافتی که قرار است خارج شود و بافتی که قرار است به عنوان مبنای پستان جدید قرار گیرد می‌باشد.

مشاوره سرطان سینه

دارو‌ها برای راحتی شما حین عمل کوچک کردن سینه تهیه شده اند. این انتخاب‌ها شامل تسکین وریدی و بیهوشی عمومی می‌باشد. دکتر شما بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد می‌کند. بعد از این که بافت ساخته شد، نوک پستان تغییر موقعیت می‌دهد. در صورت لزوم، قسمت دور نوک پستان به همراه پوست‌های اضافی اطراف آن برداشته می‌شود. زمانی که بافت پستان در حال کوچک شدن است، لایه زیرین برداشته شده و پستان شکل داده می‌شود. گاهی اوقات برای پستان‌های خیلی بزرگ نوسانی، نوک پستان و دور آن ممکن است برداشته شده و به قسمت بالاتر آورده شود.

کوچک کردن سینه با عمل جراحی | عمل کوچک کردن سینه

بافت‌های سینه کنار هم قرار گرفته اند تا یک پستان کوچک‌تر را شکل دهند. به منظور ساخت پستان جدید بخیه‌ها در زیر بافت‌های پستان قرار گرفته اند. بخیه‌ها، پوست چسبنده و چسب مخصوص جراحی پوست را می‌بندند. خط‌های روی بافت پستان دائمی هستند، اما در بیشتر موارد کم رنگ شده و می‌توانند به طور چشم گیری بهبود یابند. در طول زمان تورم‌های بعد از جراحی بهبود می‌یابند و خط‌های بافت محو خواهند شد.

نقاهت بعد از جراحی کوچک کردن سینه

پس از جراحی سینه ها کبود، متورم و دردناک خواهند بود اما درد نباید زیاد باشد. با مسکنی که جراح تجویز می‌کند بیشتر ناراحتی باید کنترل شود. پس از چند روز باندهایتان باز می‌شود اما باید 4 تا 6 هفته نیم تنۀ ورزشی یا هر تاپ ساپورت دیگری بپوشید تا تورم تحت کنترل قرار گیرد و به سینه ها کمک شود به فرم جدید شکل بگیرند.

عمل کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه | لیپوساکشن سینه | جراحی کوچک کردن سینه


برخی افراد پس از جراحی در نوک سینه و پوست سینه حس نداشته باشند، پس وحشت نکنید. علت، تورم و اختلال عصب‌ها می‌باشد و معمولا با از بین رفتن تورم و بازسازی عصب‌ها، ظرف چند هفته تا چند ماه از بین می رود.
بیشتر افراد یک هفته برای بهبودی مرخصی می‌گیرند. بهتر است در این دوران تا انجا که امکان دارد فعالیت‌هایتان را کاهش دهید. گاهی به پیاده روی سبک بروید تا خون بهتر در بدن جریان داشته باشد. بدن برای بهبودی کامل به زمان و انرژی نیاز دارد. هرچند همیشه استراحت یک یا دو هفته ای آسان نمی باشد اما برای بهبود سریعتر و دستیابی به نتیجۀ دلخواه حداقل هفتۀ اول خوب استراحت کنید.

مشاوره سرطان پستان

پس از 2 هفته استراحت با فعالیت کم می‌توانید ورزش کنید. بیشتر از نوع راه رفتن و ورزش‌های سبک، ورزش‌هایی مانند دویدن، ورزش‌های سنگین و بالا تنه را حداقل برای یک ماه به تعویق اندازید.

 بیشتر بدانید: روش های جراحی سینه

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع