انواع جراحی های زیبایی سینه

انواع عمل جراحی زیبایی سینه 

جراحی زیبایی سینه نوعی درمان جراحی است که به زنان امکان می دهد سایز سینه‌های ایده آل داشته باشید و مشکلات مربوط به سینه‌هایشان را نیز حل می‌کند. جراحی زیبایی سینه بسیاری از انواع مختلف جراحی است و هر کدام برای منظور مختلفی استفاده می‌شود.

زنانی که اندازه سینه‌های بسیار کوچکی نسبت به بدن خود دارند، با جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و در نتیجه هم در زندگی جنسی و هم در زندگی اجتماعی احساس شادی بیشتری می‌کنند. از طرف دیگر، زنانی که سایز سینه‌شان بزرگ‌تر از بدنشان است، هم به دلایل زیبایی و هم از نظر سلامتی، برای جراحی کوچک کردن سینه اقدام می‌کنند. سینه بزرگ؛ باعث درد گردن و کمر، مشکل در انتخاب لباس، تعریق زیاد و عدم اعتماد به نفس در زندگی اجتماعی می‌شود. به لطف جراحی های کوچک کردن سینه، زنانی که کانتور بدن متناسب دارند، شادتر هستند و از مشکلات سلامتی ناشی از بزرگی سینه خلاص می‌­شوند. 

عمل یزرگ کردن سینه

برخی از زنان به دلیل عوامل ژنتیکی، عدم تعادل هورمونی، افزایش وزن بیش از حد یا بالا رفتن سن، مشکلات افتادگی سینه دارند. خانم‌­هایی که می­‌خواهند بدنی جوان­تر و زیباتر داشته باشند جراحی لیفت سینه را ترجیح می­‌دهند. زنانی که بخشی یا تمام بافت سینه خود را به دلیل سرطان و دلایل مشابه برداشته اند، بازسازی سینه را ترجیح می‌­دهند و در نتیجه احساس شادی بیشتری می­‌کنند.      

انواع جراحی های زیبایی سینه

سه نوع جراحی زیبایی سینه وجود دارد که امروزه معمولا انجام می‌­شود. این موارد را می­‌توان به عنوان جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه، جراحی زیبایی لیفت سینه، جراحی زیبایی کوچک کردن سینه و ژنیکوماستی ذکر کرد. علاوه بر این موارد ممکن است هر از چند گاهی شرایط نامطلوبی در بافت سینه افراد ایجاد شود. در این صورت می‌­توان مداخلات جراحی برای ترمیم و بازسازی سینه انجام داد.

مشاوره سرطان سینه

جراحی پروتز سینه (ایمپلنت سینه)

جراحی بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه در مواردی که سینه­‌ها کوچک هستند و یا در افرادی که مشکل عدم تناسب بین دو سینه دارند ترجیح داده می‌­شود. بیمار ممکن است در طول زندگی خود سینه‌های کوچکی داشته باشد، ممکن است به دلیل بارداری، افزایش و کاهش مجدد وزن، حجم سینه‌های خود را از دست بدهد. در چنین حالتی، جراحی بزرگ کردن سینه انجام می‌­شود. در جراحی زیبایی پروتز سینه معمولا از پروتز سیلیکونی برای بزرگ کردن سینه­‌ها استفاده می­‌شود. ایمپلنت­‌های سیلیکونی متناسب با بدن بیمار اندازه می­‌شوند و با جراحی زیر بافت سینه قرار می­‌گیرند. بنابراین، بیمار می­تواند به اندازه سینه مورد نظر خود دست یابد. 

عمل پروتز سینه | عمل لیفت سینه

لیفت سینه (ماستوپکسی)

برخی از افراد ممکن است سینه‌­هایشان به دلیل افزایش سن یا سایر عوامل آویزان شود. به عنوان مثال، رباط‌‌‌هایی که بافت سینه را ثابت و سفت نگه می‌دارند ممکن است پس از مدتی شل شوند یا عوامل خارجی مانند شیردهی و تغییرات عمده وزن باعث افتادگی سینه­‌ها شوند. در این حالت، بافت سینه ممکن است با پوشش پوست اطراف ناسازگاری داشته باشد. در نتیجه این فرآیند، ناحیه قفسه سینه فرد حالت افتادگی پیدا می­‌کند. هدف از عمل لیفت سینه (Breast Lift) این است که سینه‌های افرادی که دچار افتادگی شده ­اند، دوباره ظاهر زیبایی داشته باشند.

عمل لیفت سینه | عمل زیبایی سینه زنان

در طی این روش، پوست اضافی در بافت آویزان سینه از بدن خارج می‌­شود و بافت سینه تغییر شکل می­دهد و نوک سینه افتاده به موقعیت طبیعی خود باز می‌گردد. اگر حجم بافت سینه فرد کافی نباشد، می‌­توان با قرار دادن پروتز در ناحیه سینه فرد در حین جراحی لیفت سینه، حجم سینه را افزایش داد. پس از انجام تمامی کنترل‌­ها و تکمیل فرآیند ماستوپکسی سینه، عمل به پایان می­رسد.

اگر فردی که قصد جراحی لیفت سینه را دارد باردار باشد یا قصد بارداری داشته باشد، عمل باید به تعویق بیفتد. زیرا بارداری و دوره شیردهی ممکن است باعث افتادگی سینه فرد شود و فرد در آینده نیاز به جراحی لیفت سینه مجدد داشته باشد.

جراحی زیبایی سینه بعد از بارداری

جراحی کوچک کردن سینه در خانمها (ماموپلاستی)

جراحی کوچک کردن سینه در خانم‌­ها نوعی جراحی است که برای زنانی اعمال می­‌شود که از اندازه سینه‌های خود راضی نیستند و می‌­خواهند سینه­‌هایشان به اندازه­ کوچک­تری برسند. در این روش سینه‌های فرد با برداشتن مقدار مورد نظر بافت چربی کوچک می‌شود تا افرادی که از مشکلاتی مانند کمردرد، گردن درد یا بدشکلی سینه­‌هایشان رنج می‌برند به نتایجی که می‌خواهند دست یابند. 

افتادگی سینه پس از زایمان، تغییرات مربوط به شیردهی و بسیاری دلایل دیگر را می­‌توان به دلایل جراحی­‌های کوچک کردن سینه اضافه کرد. قبل از این عمل، جراح پلاستیک و بیمار با هم تصویر سینه مورد نظر و نتیجه مورد انتظار را تعیین می­‌کنند و سپس جراج عمل را انجام می­دهد. 

مشاوره سرطان پستان

جراحی کوچک کردن سینه؛ برای بیمارانی که به دلیل عوامل ژنتیکی و هورمونی، افزایش وزن زیاد، افزایش سن و استفاده از داروهای مختلف از فرم سینه خود راضی نیستند استفاده می‌شود. بیمار روز بعد از جراحی ترخیص می­‌شود و بخیه‌­ها بین 10-12 روز پس از عمل برداشته می­‌شوند. از دست دادن حس در نوک پستان و پوست به دلیل تورم بافت معمولا در عرض 6 هفته ناپدید می­‌شود.

بزرگ­ترین شکایت بیمارانی که برای جراحی کوچک کردن سینه مراجعه می­‌کنند، کمردرد است و همچنین فشار سینه­‌های بزرگ و فشار بند سوتین بر روی اعصاب باعث ایجاد مشکلاتی در سلامتی می­‌شود. مشکل داشتن در انتخاب لباس نیز یکی از دلایلی است که زنان جراحی کوچک کردن سینه را ترجیح می‌دهند.

کوچک کردن سینه | عمل جراحی سینه زنان

کوچک کردن سینه در آقایان

ژنیکوماستی رشد غیرطبیعی سینه در مردان است. اختلالات هورمونی نقش جدی در ایجاد ژنیکوماستی دارند. عدم تعادل هورمونی در بدن یعنی تغییر در سطح تستوسترون و استروژن باعث بروز این مشکل در مردان می‌شود. همچنین مشکلاتی مانند مصرف بیش از حد الکل، برخی داروهای مصرفی و افزایش وزن بیش از حد می­تواند باعث این بیماری شود. امروزه رژیم‌­های غذایی ناسالم باعث ایجاد ژنیکوماستی می­شود.

جراحی ترمیمی سینه

جراحی‌های ترمیم سینه، برای دستیابی به ظاهر طبیعی در قسمت های از دست رفته یا نامتقارن انجام می‌گیرد . جرای سینه تا حد زیادی توانایی تقویت اعتماد به‌نفس و از بین بردن احساسات منفی در این افراد را دارد. انجام جراحی پروتزسینه گزینه خوبی برای بازگرداندن فرم سینه در فرد است اما جراحی سینه نمی‌‎تواند حس قبلی پستان و نوک آن را ایجاد کند.

جراحی بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه پس از برداشتن سینه به دلیل تومور یا بیماری­های دیگر یکی از موفق‌­ترین و رایج­‌ترین عمل­‌های جراحی پلاستیک است. به لطف فناوری­‌های جدید در پزشکی، جراحان اکنون می‌‍­توانند سینه‌­ای بسازند که بسیار شبیه سینه­‌های طبیعی است. 

جراحی زیبایی عدم تقارن سینه

عدم تقارن سینه وضعیتی است که اندازه سینه زنان یا مردان با یکدیگر متفاوت است. این عارضه که بیشتر در زنان دیده می‌شود در 70 تا 75 درصد زنان مشاهده می‌­شود. در بیشتر موارد نادیده گرفته می­‌شود زیرا به سختی قابل توجه است. اما  در برخی موارد افراد نیاز به جراحی پیدا می­‌کنند.

در حالی که گاهی اوقات عدم تقارن فقط در اندازه یک سینه در مقایسه با سینه دیگر است، در برخی موارد سینه­‌ها از نظر محل و شکل نوک پستان نیز متفاوت هستند و یا هیچ بافتی در یک طرف وجود ندارد.

جراحی عدم تقارن سینه سخت‌­ترین عمل جراحی زیبایی سینه است. زیرا معمولا با استفاده از بیش از یک تکنیک، عدم تناسب مشاهده شده در جراحی اصلاح می­‌شود. گاهی اوقات نه تنها عدم تقارن اصلاح می­‌شود، بلکه به طور همزمان عمل بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه نیز انجام می­‌شود.

جراحی زیبایی عدم تقارن پستان

جراحی زیبایی سینه چند ساعت طول می کشد؟

زمان انجام عمل جراحی زیبایی سینه، با توجه به گستردگی جراحی زیبایی پستان؛ متغیر است. در حالی که جراحی بزرگ کردن سینه حدود 1 ساعت طول می­‌کشد، جراحی کوچک کردن و لیفت 2-2.5 ساعت کامل طول می­کشد.

بعد از جراحی زیبایی سینه رعایت چه نکاتی ضروری است؟

  • از بیماران خواسته می­شود بعد از زیبایی سینه از سوتین­ های ورزشی استفاده کنند.
  • 7-6 ساعت پس از جراحی می‌­توان غذاهای مایع مصرف کرد. اگرچه برای مصرف غذاهای جامد باید منتظر تایید پزشک باشید ، اما به طور متوسط ​​1-2 روز طول می­کشد تا بتوانید غذاهای جامد مصرف کنید.
  • خوابیدن در حالت خوابیده به پشت و نه رو به شکم و پهلو ضروری است.
  • بیماران به طور متوسط ​​تا 20 روز نمی‌­توانند به زندگی جنسی خود بازگردند. آنها به طور متوسط ​​4 روز پس از عمل می توانند به زندگی کاری خود بازگردند.
  • بعد از 3-4 روز از عمل، می‌­توانید دوش بگیرید، اما نه برای مدت طولانی.
  • بیماران نباید تا 1 ماه فعالیت بدنی سنگین انجام دهند.

 بیشتر بدانید: جراحی بازسازی سینه

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع