عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه |عمل لیفت سینه

جراحی پروتز سینه 

جراحی پروتز سینه روشی کارا و مطمئن برای بانوانی است که همواره آرزوی داشتن سینه‌هایی بزرگ و برجسته داشته‌اند. البته عده‌ای نیز پس از بارداری و شیردهی به مشکل تحلیل رفتن و بدشکلی سینه دچار شده‌اند و با هدف زیباسازی سینه برای عمل جراحی پروتز سینه به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند، گروهی نیز پس از بیماری و بریدن سینه تمایل به بازسازی سینه خود دارند. همچنین متقاضیان عمل بزرگ کردن و زیباسازی سینه با پروتز، بهتر است مناسب بودن و ضرورت عمل لیفت سینه (breast lift) و بالا کشیدن سینه در کنار پروتز را نیز بررسی کنند تا در نهایت با داشتن سینه‌هایی جوان‌تر و خوش‌فرم‌تر، به اندام مدنظرخود برسند.

از لحاظ جنس ۲ نوع پروتز سینه وجود دارد

۱- پروتز سیلیکونی

۲- پروتزهای سرم نمکی

در حال حاضر پروتزهای سیلیکونی رایج تر و بهترین جنس محسوب می‌شوند.

از لحاظ فرم ۲ نوع پروتز موجود است

۱- پروتز گرد

۲- پروتز اشکی

در بین ایرانیان پروتز گرد از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

عمل پروتز سینه

برش مورد نیاز جهت گذاشتن پروتز سینه

محل­‌های ایجاد برش در عمل جراحی پروتز سینه شامل برش در زیربغل، هاله سینه و زیر سینه هستند. پس از انتخاب ایمپلنت، تصمیم­‌گیری در مورد نوع برش مورد استفاده در جراحی توسط بیمار و جراح پس از توضیح کامل گزینه­‌ها، خطرات و مزایای هر یک گرفته می‌شود. ممکن است بعد از جراحی پروتز سینه در نواحی برش احساس درد داشته باشید، با مصرف داروهای مسکن که توسط پزشک جراح تجویز شده است این درد تسکین پیدا خواهد کرد. در زمانیکه بعد از جراحی زیبایی سینه کبودی و تورم در نواحی برش‌ها مشاهده کردید توصیه می‌شود با استفاده از کمپرس یخ کبودی ناشی از جراحی پستان را کاهش دهید.

برش زیر سینه

رایج ترین برش جهت گذاشتن پروتز سینه در چین زیر سینه است که به خوبی پنهان می‌شود. پوشیدن هر نوع لباسی باعث مخفی شدن زخم ها می‌شود.

برش در چین‌های زیر سینه، امروزه بهترین روش برای بزرگ کردن سینه در نظر گرفته می‌شود. در این روش تقریبا برشی به طول 3-4 سانتی‌متر در چین زیر سینه ایجاد می‌شود. این روش امکان دسترسی بهینه را فراهم می­‌کند و ایمپلنت را می‌­توان راحت‌­تر وارد کرد. با این روش می­‌توان به راحتی سینه را فرم داد. علاوه بر این، توانایی شیردهی با این روش حفظ می‌­شود.

طول برش به اندازه و قوام ایمپلنت سینه بستگی دارد. با روش هیبریدی (کاشت و پیوند چربی به سینه) برش می‌تواند حتی کوچکتر باشد. با یک برش تمیز و تکنیک بخیه زدن دقیق، یک نتیجه خوب با اسکار نامحسوس به راحتی حاصل می‌­شود.

پروتز سینه | جراحی پروتز سینه

سایرگزینه ها برای برش جهت گذاشتن پروتزسینه به قرار زیر است:

برش ترانس آگزیلاری یا برش زیر بغل

این برش تقریباً 3 تا 4 سانتی­متری در زیر بغل برای بزرگ کردن سینه‌­ی به اصطلاح بدون اسکار مناسب است. این روش به صورت آندوسکوپی، یعنی با دوربین انجام می‌­شود. این تکنیک حتی با امکان کاشت سینه‌­های بزرگ نتیجه‌ه­ای بسیار زیبا را ممکن می­‌سازد. به عنوان یک قاعده، ایمپلنت سینه در زیر عضله با این روش قرار می­‌گیرد.

کاشت پروتز از طریق زیر بغل یک روش پیچیده است. این روش برای ایمپلنت­‌های کوچکتر بدون لیفت سینه مناسب است. با برش زیر بغل، کل سینه بدون لک و اسکار باقی می­‌ماند.

برش آرئولار یا برش در هاله اطراف نوک سینه

برش نوک پستان به نسبت سایر برش­‌ها کمتر مورد استفاده قرار می­‌گیرد. اگر قرار باشد در آرئول­‌ها تنظیم، کاهش یا تغییر موقعیت ایجاد شوند، این روش بسیار مناسب است. این اسکار به دلیل رنگدانه­‌های تیره‌­تر پوست هاله کمتر قابل مشاهده است. با این حال، امکان دسترسی کم از طریق نوک پستان، تنها قرار دادن ایمپلنت‌های کوچک را ممکن می‌کند.

به دلیل مجاری غدد پستانی نزدیک محل برش محدودیت احتمالی در توانایی شیردهی مرتبط با آن وجود دارد و خطر عفونت نیز در این حالت بیشتر است.

برای ایمپلنت‌های بزرگتر و ایمنی بیشتر، برش از طریق چین زیر پستانی یا زیر بغل ترجیح داده می‌­شود.

اگر در هنگام جراحی پروتز سینه همزمان لیفت سینه نیز انجام شود، نیازی به برش اضافی غیر از برش‌های مورد نیاز جهت لیفت شدن سینه‌ها نیست.

مشاوره سرطان سینه

انواع برش در پروتز سینه | جراحی زیبایی سینه

چه ارتباطی بین سرطان سینه و پروتز سینه وجود دارد ؟

افرادی هستند که به دلیل احتمال سرطان از انجام پروتز سینه وحشت دارند. اما به گفته متخصصان رابطه ای بین سرطان سینه و پروتز سینه به هر نوعی وجود ندارد و این موضوع که با انجام پروتز سینه ریسک و خطر سرطان بالا می‌رود به هیچ وجه درست نیست.

با این وجود برای کمتر کردن هر نوع ریسکی در انجام این عمل باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از او در این باره مشاوره بگیرید.

پروتزسینه وسرطان سینه | پروتز سینه

نتیجه عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه، درد و عوارض چندانی ندارد. با ایجاد برش‌هایی در زیر سینه، زیر هاله سینه و یا زیر بغل، پروتز درون سینه جای‌گذاری می‌شود. معمولا شش ماه تا یک سال زمان می‌برد تا جای برش محو شود. در افرادی که مشکل بهبود جای زخم دارند و به اصطلاح بد زخم هستند، جای عمل به صورت یک خط بسیار کمرنگ باقی می‌ماند که چندان دیده نمی‌شود.

مشاوره سرطان پستان

معمولا بعد از عمل، سینه کمی سر بالا دیده می‌شود و حالت طبیعی ندارد. نگران نباشید، پس از ۲ ماه که بیشتر ورم‌ها رفع شد، کم کم سینه به سمت پایین می‌آید و فرم طبیعی خود را می‌گیرد. برای رسیدن به سایز مناسب سینه، به توصیه‌های جراح خود عمل کنید از جمله استفاده درست و همیشگی از سوتین طبی تجویز شده. عمل پروتز سینه، نتایج سریع، رضایت‌بخش و بدون عوارض جدی برای زیبایی اندام شما خواهد داشت؛ پس بدون نگرانی می‌توانید از پروتز سینه استفاده کنید.

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع