جراحی زیبایی سینه و انواع روش های آن

درمان سرطان سینه از طریق جراحی برداشتن سینه (ماستکتومی) متداول‌ترین دلیل انجام عمل بازسازی سینه است. بانوانی که به دلیل ابتلا به سرطان سینه، لامپکتومی (Lumpectomy) و پرتودرمانی انجام داده‌اند و نیز بیمارانی که سینه‌شان به دلیل بدشکلی‌های مادرزادی سینه رشد نکرده است، کاندیدای اصلی کاشت و بازسازی سینه هستند.

بازسازی سینه پس از ماستکتومی

جراحی حفظ سینه تنها بخشی از سینه را برمی‌دارد. ظاهر سینه معمولاً بعد از این نوع جراحی و به دنبال آن رادیوتراپی بسیار خوب است.

تعداد کمی از زنان به جراحی ترمیمی نیاز دارند که تنها بخشی از سینه آنها برداشته شود. اما برخی از زنان ممکن است نیاز به بازسازی بافت باقیمانده سینه داشته باشند. ممکن است بازسازی نسبی یا تغییر شکل سینه امکان پذیر باشد.

بازسازی پستان | عمل بازسازی سینه

جراحی سینه | جراحی بازسازی سینه | بازسازی پستان

روش های بازسازی سینه

بازسازی سینه با نسج مصنوعی (پروتز سینه)

پروتز سینه که امروزه اغلب ازجنس سیلیکون است به راحتی می‌تواند با قرارگیری در سینه و ایجاد برآمدگی آن را بازسازی نماید. پروتز سینه ازجنس سیلیکون کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند. درصورتی‌که توسط یک پزشک متخصص باتجربه تحت جراحی قرار بگیرید عوارض جانبی جراحی سینه را به حداقل خواهید رساند.

بازسازی سینه با بافت بدن

در جراحی ترمیم سینه با بافت بدن که آن روش فلپ بافتی نیز گفته می‌شود، با استفاده از بافت طبیعی بدن و جایگزین کردن آن با بافت داخلی سینه‌ها این عمل ترمیمی صورت می‌گیرد. این روش یکی از راه‌های بازسازی شکل سینه پس از جراحی برای برداشتن سرطان است. 

بازسازی سینه با بافت بدن

بهترین زمان بازسازی سینه

جراح در برخی از مواقع که شخص بیماری‌های نظیر سرطان که دارد، مجبور به برداشتن کل سینه می‌شود در این مواقع نیاز است همزمان با برداشت کل پستان، بازسازی انجام شود.

در بعضی شرایط، ابتدا پستان برداشته می‌شود

سپس بازسازی آن را پس از حداقل 2 سال انجام می‌دهند.

فرصت نقاهت جراحی بازسازی سینه

بازسازی سینه، جراحی دشوار و پیچیده‌ای است و فرد بعد از عمل لازم است چند روزی را در بیمارستان یا کلینیک بستری باشد . در بعضی موارد، نیاز به چندین مرحله جراحی است.

مشاوره سرطان سینه

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع