دوران نقاهت بعد از جراحی سینه

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

جراحی پروتز سینه جهت تغییر سایز سینه و فرم دهی به آن بسیار پرطرفدار است. پروتزهای سیلیکونی و آب نمکی از انواع پروتزهای سینه هستند و در دو نوع گرد و قطره اشکی وجود دارند. دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه (Breast augmentation recoveryدورانی طلایی محسوب می‌شود تا با رعایت دستورالعمل‌ها بیمار هم به نتیجه‌ی دلخواه برسد و هم اینکه از عوارض پروتز سینه در امان بماند.

بعد از جراحی زیبایی سینه به بیمار دستورالعمل‌هایی قبل از مرخص شدن داده می‌شود و بیمار ملزم به رعایت آنها می‌باشد. مهم‌ترین این توصیه‌ها نحوه رسیدگی به زخم‌های ناشی از برش جراحی، چگونگی مراقبت از سینه‌ها، مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک به طور منظم و تعیین زمان مراجعه‌ی بعدی با جراح سینه است.

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه

در همان روز جراحی بهتر است راه رفتن را شروع کنید، آهسته قدم زدن باعث کاهش تورم و لخته شدن خون در پاها خواهد شد.

دوران نقاهت جراحی پستان

دوران نقاهت جراحی سینه | جراحی زیبایی سینه | دوران نقاهت جراحی پستان

داروهای تجویزی تسکین دهنده‌ی درد و کاهش دهنده‌ی عفونت که توسط پزشک معالج تجویز شده را، به موقع و به دقت مصرف نمایید و به خوبی روز پس از جراحی استراحت کنید.

در دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه درد در ناحیه ی برش جراحی و احساس فشار بر روی قفسه‌ی سینه در چند روز اول پس از جراحی وجود دارد، در صورت عدم تحمل درد می‌توانید از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنید.

زمان استحمام معمولاً در روز دوم بعد از جراحی است البته لازم است که توصیه ی جراح را برای تعیین روز استحمام جدی بگیرید. حمام کردن نباید بیش از 15-10 دقیقه طول بکشد و دمای آب می بایست کمتر از 50-40 درجه سانتیگراد باشد.

مشاوره سرطان سینه

چند روز اول پس انجام عمل زیبایی پروتز سینه، درد در ناحیه‌ی برش جراحی و فشار بر روی قفسه‌ی سینه وجود دارد که قابل تحمل بوده و در صورت نیاز از داروهای مسکن تجویزی باید استفاده نمود.

هفته اول بعد از جراحی سینه، فعالیت کمتری در منزل داشته باشید.

به مدت 48 ساعت بعد از جراحی مایعاتی از جمله سوپ، آب آناناس، آب پرتقال، آب کرفس و ویتامین ث بنوشید. برای صرف غذا سوپ میل کنید. از خوردن غذاهای پرحجم بپرهیزید، رژیم غذایی می‌بایست شامل مایعات فراوان، غذای سبک که ایجاد نفخ نکند و مواد غذایی حاوی پروتئین و ویتامین ‌باشد و از خوردن غذای چرب پرهیز کنید.

دوره نقاهت پروتز سينه

یک تا دو هفته پس از انجام جراحی پروتز سینه بسته به شرایط جسمی بیمار، می‌توان به محل کار بازگشت ولی لازم است از انجام فعالیت‌های سنگین، خم و راست شدن زیادی و فعالیت‌های کششی شدید خود داری کنید.

در دو هفته اول از انجام فعالیت‌هایی که منجر به افزایش ضربان قلب می‌شود پرهیز کنید. افزایش ضربان قلب و بالا رفتن فشار خون می‌تواند باعث بروز ورم و حتی خون ریزی شود.

دوره نقاهت عمل پروتز سينه

یک تا دو هفته پس از جراحی پروتز سینه در صورتی که حرکات کامل در تمام جهات شانه و بازوها را بدست نیاورده‌اید، از رانندگی باید پرهیز کنید.

در دوران نقاهت پروتز سینه پیاده روی به طور آهسته فعالیتی است که به شما توصیه می گردد.

دو هفته پس از عمل، وضعیت جسمی فرد تا حدودی نرمال شده وانرژی به فرد باز خواهد گشت.

سه تا چهار هفته پس از پروتز سینه، توانایی ورزش کردن در فرد ایجاد خواهد شد، البته به شرطی که فرد احساس درد در شانه‌ها و قفسه‌ی سینه نداشته باشد. اما بهتر است بعد از شش هفته با صلاح دید پزشک فعالیت‌های ورزشی خود را به طور کامل از سر بگیرید.

مشاوره سرطان پستان

تا ۶ هفته از برداشتن اجسام ۲ تا ۵ کیلویی باید خودداری کنید.

بدون مشورت با پزشک، هیچ دارویی مصرف نکنید.

برقراری رابطه جنسی یک ماه بعد از جراحی پروتز سینه مشکلی ندارد.

محل برش جراحی را خشک کنید و به مدت دو هفته خشک نگه دارید.

در صورت عدم اجابت مزاج، با پزشک خود تماس بگیرید.

برای کاهش ورم به مدت یک هفته به هیچ عنوان خم نشوید و در زمان استراحت حتما از یک بالش کوچک برای زیر زانوها و زیر سر استفاده کنید و برای بلند شدن ابتدا به پهلو شده و سپس بلند شوید. فقط به پشت بخوابید و چنانچه بیدار بودید، می‌توانید کمی به پهلوها جابجا شوید.

نقاهت پروتز سينه

لازم است محل زخمِ برش ناشی از جراحی با بتادین تمیز و سپس خشک شود. سپس پماد را روی زخم مالیده و سوتین تمیز بپوشید. لازم است به مدت 5 روز، محل برش با بتادین شستشو داده شود. بعد از گذشت 5 روز تنها محل زخم را با پماد چرب کنید.

در روزهای اول، برای حمام کردن از کسی کمک بگیرید. استحمام یک روز در میان به بهبودی سریع زخم‌‌ها کمک می‌کند.

در صورت داشتن پانسمان چسبی در اطراف پستان، در مورد نحوه و زمان استفاده از آن با جراح صحبت کنید.

هنگام سرفه و عطسه کردن، طوری که به عضلات سینه فشار وارد نشود این کار را انجام دهید.

پس از عمل جراحی سینه، یک سوتین (پستان بند) مخصوص خواهید داشت که در صورت صلاح دید پزشک به یک کش برای بستن بر روی سینه نیاز خواهد بود. برای باز نمودن سوتین حین دوش گرفتن، از جراح خود سوال کنید. فقط در حالت خوابیده هر 6-4 ساعت سوتین را باز کرده و بعد از 30-20 دقیقه مجدداً آن را ببندید.

در دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی سینه مشروبات الکلی ننوشید. مشروب با داروهای بیهوشی که هنوز در بدن وجود دارد، واکنش نامطلوب ایجاد می‌کند.

مشاوره سرطان سینه

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع