انواع روش های جراحی سینه و پستان

انواع روش های جراحی سینه و پستان

جراحی سینه (breast surgery) و زیبایی پستان جزو جراحی‌هایی محسوب می‌شوند که روزانه به تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود. بهتر است قبل از اقدام به جراحی مطالعاتی در کامل راجع به جراحی سینه و پستان داشته باشید تا بهتر بتوانید دوران پس از جراحی را سپری کنید.

جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه شامل کوچک کردن سینه‌های بزرگ، بزرگ کردن سینه‌های کوچک یا همان پروتز سینه و لیفت سینه یا ماستوپکسی است.

روش های کوچک کردن سینه

یکی از روش‌های کوچک کردن، برداشت بافت‌های اضافی جراحی سینه است در این روش از برش‌های متعدد و متفاوتی استفاده می‌شود که هر چقدر سینه بزرگتر، افتاده تر و پوست اضافه بیشتری داشته باشد، به برش وسیع تری نیاز است.

اگر سینه چربی کمتری برای برداشتن داشته باشد، مثلا 500 گرم، به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله نیاز است.

روش های کوچک کردن سینه | کوچک کردن سینه

جراحی سینه | سینه| جراحی زیبایی سینه

در سینه‌های خیلی بزرگ و افتاده نیاز به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله و برش افقی در چین زیر سینه است. به این برش، لنگری یا T برعکس می‌گویند.

اگر سینه ای پوست اضافه زیادی داشته باشد از برش لنگری برای زیبایی سینه استفاده می‌شود.

پروتز‌ها با سایز‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. مهمترین خصوصیت آن‌ها قطر و مقدار برجستگی است که بعد از جراحی ایجاد می‌کنند.

انواع برش‌ها برای پروتز سینه شامل برش زیر سینه به طول 4 تا 6 است رایج‌ترین برش است که جای زخم به خوبی در زیر سینه پنهان می شود.

مشاوره سرطان سینه

برش دور هاله سینه که جای زخم آن می‌تواند دیده شود. این روش اگر هاله سینه به اندازه کافی بزرگ باشد قابل انجام است.

برش زیر بغل کمتر استفاده می‌شود. چون جای زخم مشخص است و گاهی پروتز در جای درستش قرار نمی گیرد.

اغلب زنان از جراحی سینه راضی هستند

با وجود همه عوارض و سختی‌های گفته شده، آمارها نشان می‌دهند حدود 90 درصد زنان، از انجام این جراحی راضی هستند و معتقدند به افزایش اعتماد به نفس و پویایی اجتماعی آنها کمک کرده است. این زنان در اکثر مواقع کوچک کردن سینه را به افراد دیگر هم توصیه می‌کنند و معتقدند اگر به گذشته برگردند، بار دیگر سختی‌های رفتن به اتاق عمل را به جان می‌خرند.

انجام جراحی پروتزسینه

بعد از جراحی سینه؛ برای سفر رفتن عجله نکنید

فکر سفر رفتن در هفته‌های بعد از جراحی را از سرتان بیرون کنید. گرچه بدن افراد مختلف، توانایی متفاوتی در ترمیم بافت و بازیابی نیرو دارد، اما آنچه مسلم است، این است که کوچک کردن پستان، عمل ساده‌ای نیست و در هفته اول بعد از انجام آن، نیاز به حضور یک همراه تمام وقت را خواهید داشت و در هفته‌های بعد توانایی انجام کارهای سنگین، ورزش کردن یا بغل کردن فرزندتان را نخواهید داشت. پس زیاد خوشبینانه برنامه‌ریزی نکنید و به بدنتان برای بهبود، به‌اندازه کافی فرصت دهید.

مشاوره سرطان پستان

 بیشتر بدانید: جراحی بازسازی سینه

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع