انواع سوتین مناسب بعد از جراحی سینه

سینه بند پس از جراحی سینه لازم است؟

بعد از درمان سرطان سینه (breast cancer treatment)، بسیاری از خانم‌ها اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و نگران شکل سینه های خود هستند.

در سال اول، بعد از جراحی سینه (مانند ماستکتومی یا  لامپکتومی)، بهتر است سوتینی که دارای بند و پد های نرم و همچنین دارای پدهای محافظ جلوی و کناری و پدهای دایره ای کامل باشد، بپوشید. بین سوتین باید صاف و روی سینه شما بنشیند سوتین باید دارای بندهای کاملاً قابل تنظیم باشد و هیچ سیمی در سینه بند استفاده نشده باشد.

بعد از جراحی سینه، ممکن است ترمیم و بهبود محل جراحی و اعصاب آن حدود یک سال طول بکشد. 

از پوشیدن سوتین های سیمی بعد از جراحی خودداری کنید، زیرا استفاده از آن‌ها می تواند ناراحت کننده باشد.

بعد از جراحی احتمال تورم سینه‌ها وجود دارد. سعی کنید سوتینی پیدا کنید که بتوان قلاب آن را تنظیم کرد و بعد ازعمل ازسست ترین قلاب استفاده شود و بعد از کاهش تورم به تدریج آن را سفت کرد. در صورت امکان، سوتین‌هایی با جنس پنبه ای تهیه کنید.

سوتین مناسب نه تنها برای پشتیبانی مؤثر است بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و باعث به وجود آمدن یک احساس خوب در شما می شود.

نکته مهم قبل از جراحی:

توصیه می شود قبل از انجام عمل جراحی، اولویت اول شما تهیه سوتین باشد و از پرستار و پزشک خود در مورد نوع مناسب آن سوال کنید.

 

مشاوره سرطان سینه

سینه بند| سینه بند جراحی سینه

قیمت سینه بند بعد از جراحی سینه

قیمت سینه بند یا همان سوتین‌های مخصوص پروتز سینه با توجه به برند و نوع آنها متفاوت است. قیمت سینه بند بعد از عمل پروتز سینه که از جنس ضد تعریق و دارای کیفیت بالایی است، بسته به پیشنهاد پزشک می‌تواند متغیر باشد. کیفیت بالای الیاف آن باعث می شود که در حین شستشو، ظاهر خود را نیز از دست ندهد.

انواع سوتین مناسب بعد از جراحی سینه

سوتین فشرده سازی جراحی

سوتین‌های جراحی که به عنوان سوتین های فشاری نیز شناخته می‌شوند، سوتین‌های بدون سیم هستند و معمولاً پس از بزرگ کردن سینه و جراحی کوچک کردن سینه پوشیده می‌شوند تا به حمایت از سینه‌های جدید بیمار کمک کنند. آنها نه تنها به نگه داشتن سینه‌ها در موقعیت جدید خود کمک می کنند، بلکه روند بهبودی را نیز تسریع می‌کنند.

این سوتین‌ها، در دو هفته اول پس از جراحی باید 24ساعته پوشیده شود. تنها استثناء در این مورد دوش گرفتن است. این سوتین مناسب برای بعد از ماموپلاستی یا جراحی سینه است و کمک می­‌کند تا تورم و درد در سینه به حداقل برسد.

سوتین با تسمه های قابل تنظیم

یکی از مدل های سوتین مناسب بعد از جراحی سینه یا ماموپلاستی می‌­باشد.چون می‌توان بندهای آن را تنظیم کرد.

سوتین با قفل جلو

بعد از عمل جراحی تقویت سینه زیر بغل (زیر بغل) توصیه می­‌شوند و اگر پروتز کرده باشید، این مدل می­تواند بهترین سوتین بعد از عمل پروتز باشد.

باندهای سینه

باندهای سینه در بالای سینه‌ها قرار می­گیرند تا از حرکت ایمپلنت به سمت بالا جلوگیری شود.

مشاوره سرطان پستان

دکتر علی حجت | فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع